dimarts, d’abril 16, 2019

ORIENTACIONS PER L’ESTIMULACIÓ DEL LLENGUATGE ORAL



AQUI TENIU UNES ORIENTACIONS RECOMANADES PER L'AL DEL CENTRE PER ESTIMULAR EL LLENGUATGE ORAL.



ORIENTACIONS PER L’ESTIMULACIÓ DEL LLENGUATGE ORAL

Els nins i nines aprenen per imitació i interacció amb el seu món. La família ocupa gran part d’aquest món, el què i com el fem produeix oportunitats d'aprenentatge.

COM PARLAR AMB EL NOSTRE FILL:
  • Parla poc a poc i clar
  • Pronuncia correctament i sense cridar
  • Evita enunciats desordenats
  • Adequa la mida i dificultat del missatge al nivell del nin
  • No responguis per ell, deixa que s’expressi lliurement, sense interrupcions i respecta el seu torn de paraula
  • Empra gestos naturals per facilitar la seva comprensió
  • No utilitcis un llenguatge infantil amb molts de diminutius

QUÉ ÉS IMPORTANT EN AQUESTA ETAPA…
Tenir sempre present que és més important què diu que com ho diu.

Quan pronunciï malament, no li facis repetir, només dona el model adequat. Per exemple, si diu “el toche ta loto”, tu contestaràs: “sí, el coche está roto”.
Si el corregim constantment s’adonarà de les seves dificultats i pot tornar-se insegur.
L’hem d’ajudar a ampliar el seu vocabulari de manera natural: quan diu una petita frase, l’ampliam amb 2 ó 3 paraules més.

Evita les comparacions. Cada nin té el seu propi ritme d’aprenentatge.

Xumets, biberons, dit...deforman el paladar i produeixen problemes a les dents i d’articulació entre altres.

A l’hora de dinar estan treballant tots els músculs que intervenen en la fonació. Han de menjar tots tipus d’aliments, hem d’evitar abusar de sopes, pures…

És important controlar els refredats i otitis. Ensenya al teu fill a mocarse per poder respirar correctament.

QUINES ACTIVITATS PODEM FER?

  • Contes: canvia la veu segons el personatge , allarga detalls quan mostri interès, que participi per exemple acabant les frases, canvia el final o principi, afegeix un nou personatge, què passaria si….?
  • Podeu jugar amb endevinalles, dites, refranys, embarbussaments, cançons
  • Comparteix moments amb diferents jocs de taula (parxís, trencaclosques, memorys, jocs d’observació tipus “Lince”...
  • Per treballar el buf, jugar amb pompers, molinets, globus, canyetes...



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada