PROJECTE

PROJECTE DE CENTRE

En aquest segon trimestre farem un projecte de centre relacionat amb les migracions, amb les persones que es mouen per diferents llocs del món i alguns d'aquests motius.
Podrem aprofundir en el nostre planeta Terra (formació, parts, continents, cultures...)

 









L'UNIVERS

Aquest és un tema que ens interessa molt, en sabem moltes coses però d'altres no les tenim tan clares, per això aquest serà el nostre projecte.



Ampliam informació observant l'eix cronològic fet el curs anterior pels nostres companys de tercer, hi descobrim el BIG BANG!






A partir de bones preguntes...

Fet amb Padlet

Fet amb Padlet


El nostre company, Sergi ens explica moltes coses del seu viatje a la NASA...


ara tots hi volem anar!!


SORTIM PEL BARRI

Amb un plànol ens passejam per Badia Gran i Badia Blava i ens adonam que els carrers de Badia Blava tenen nom de planetes i constel·lacions.







COMENÇAM UN NOU PROJECTE:


ELS OFICIS I ELS SECTORS ECONÒMICS
VOLEM INVESTIGAR ENTRE D'ALTRES COSES:
        
            -TIPUS D'OFICIS
            -SECTORS ECONÒMICS 
            -MATÈRIES PRIMERES...



AMB AQUEST SYMBALOO PODREU APRENDRE MÉS COSES SOBRE AQUEST PROJECTE













CUIDAM ELS POLLETS, ELS MEDIM I PESAM




ES NÚMEROS I ELS OUS


DESPRÉS D'INVESTIGAR QUÈ SIGNIFICAVEN ELS NÚMEROS QUE TENEN ELS OUS COMPRATS HEM DESCOBERT QUE TENEN A VEURE AMB LA DATA DE CADUCITAT I AMB LA MANERA DE CRIANÇA DE LES GALLINES


PERÒ INVESTIGANT UN POC MÉS HEM FET MATEMÀTIQUES I HEM VIST QUÈ ERA UN METRE QUADRAT I QUANTES GALLINES HI CABEN DINS SEGONS EL TIPUS D'OU.

- Nº 0 GALLINES ECOLÒGIQUES = 6 GALLINES/m2 DINS EL GALLINER I 4m2/GALLINA AL CAMP

- Nº 1 GALLINES CAMPERES = 9 GALLINES/m2 AL GALLINER

- Nº 2 GALLINES CRIADES EN TERRA = 12 GALLINES/m2 DINS UNA NAU SENSE VEURE EL SOL

- Nº 3 GALLINES CRIADES EN GÀBIES = 17 GALLINES/m2
I AQUESTES GALLINES HAN DE VIURE DE NIT I DE DIA EN UNA GÀBIA QUE FA 600cm2. COM QUE ENS PAREIXIA MOLT HEM INVESTIGAT QUANT SÓN 600cm2
PRIMER HEM INVESTIGAT QUANT SÓN 100cm2
DESPRÉS PER EQUIPS HEM JUNTAT 600cm2 I HEM CERCAT A SA CLASSE ALGUN OBJECTE QUE FES 600cm2
 I HEM POSAT UNA GALLINA DINS!
TOTA UNA EXPERIÈNCIA!

TAMBÉ HEM APRES ELS SÍMBOLS AMICS DE =
 600cm2


PER QUÈ NO HAN NASCUT TOTS ELS OUS?

DELS 17 OUS FECUNDATS HAN NASCUT 7 POLLETS. ELS ALTRES NO HAN ACONSEGUIT ACABAR EL PROCÉS AMB ÈXIT. INVESTIGAM QUÈ HA POGUT PASSAR.




HAN NASCUT ES POLLETS!





CUIDAM EL NOSTRE CORRAL



INVESTIGAM SA GALLINA

COM ÉS UNA GALLINA PER DEFORA I PER DEDINS?


LES PESAM I LES MEDIM I LES COMPARAM AMB NOLTROS.




SA INCUBADORA

POSAM 17 OUS FECUNDATS, 1 OU NO FECUNDAT I 1 OU COMPRAT DINS SA INCUBADORA EL DIA 15 DE FEBRER.
HAUREM D'ESPERAR 21 DIES D'INCUBACIÓ PER A QUE NEIXIN ELS POLLETS. HAN DE NÉIXER EL DIA 8 DE MARÇ.

LA PRIMERA SETMANA LA TEMPERATURA ESTÀ A 38ºC, DESPRÉS JA LA BAIXAM A 37,5ºC. NECESSITAM HUMITAT I POSAM CADA DIA 100 ml D'AIGUA TEBA.

PESAM ELS OUS I FEIM OBSERVACIÓ AMB L'OVOSCOPI.






CLASSIFICAM ELS ANIMALS


ENS HAN DONAT UNES IMATGES D'ANIMALS I HEM CADASCÚ HA FET  GRUPS D'ANIMALS: ELS QUE NEDEN, VOLEN, VAN PER TERRA, ELS QUE TENEN FAMÍLIA, ELS QUE ESTAN SOLS, ELS QUE SÓN DEL MATEIX COLOR, ELS QUE FAN OUS, ELS QUE NEIXEN DE LA PANXA DE LA MARE,... HAN SORTIT MOLTES CLASSIFICACIONS.


PERÒ HEM PENSAT QUE HI HA D'HAVER UNA MANERA DE CLASSIFICAR ELS ANIMALS DE MANERA MÉS CIENTÍFICA, AIXÍ QUE HO HEM TORNAT A INTENTAR EN EQUIP I CADA UN HAVIA DE PENSAR UNA SOLA MANERA CIENTÍFICA DE CLASSIFICAR ELS ANIMALS.


ENS HAN SORTIT 4 MANERES DE CLASSIFICAR ELS ANIMALS I HEM APRÈS PARAULES NOVES:
- SEGONS COM ES DESPLACEN: VOLADORS, AQUÀTICS, TERRESTRES (CAMINEN O CÓRREN I S'ARROSSEGUEN)
- SEGONS LO QUE MENGEN: CARNÍVORS, HERBÍVORS I OMNÍVORS.
- SEGONS COM NEIXEN: OVÍPARS I VIVÍPARS
- SEGONS SI TENEN O NO OSSOS: VERTEBRATS I INVERTEBRATS.


CONVERSAM I CLASSIFICAM SES PREGUNTES


HEM DEMANAT A NINS MÉS GRANS QUÈ FEIM A 1r AMB ETS OUS I ENS HAN DIT QUE ELS POSAM A UNA INCUBADORA!
HEM TENGUT UNA CONVERSA BEN INTERESSANT I ENS HAN SORTIT PREGUNTES I DUBTES QUE HAUREM D'INVESTIGAR.

Fet amb Padlet


Fet amb Padlet

>COMENÇAM UN NOU PROJECTE!

QUÈ HI HAURÀ DINS SA CISTELLA? NO VAL MIRAR, DOMÉS TOCAR...


DIBUIXAM LO QUE HEM TOCAT I DESPRÉS COMPROVAM.

QUANTS OUS HI HA? JA TENIM UN PROBLEMA DE MATEMÀTIQUES
PER QUÈ SÓN DE DIFERENTS TAMANYS?
QUÈ FAREM AMB AQUESTS OUS?

ENS EXPLIQUEN UN CONTE QUE ENS AGRADA MOLT.
DE QUI SÓN ELS OUS?








MÉS INFORMACIÓ SOBRE EL CORONAVIRUS






INFORMACIÓ CORONAVIRUS











QUÈ SÓN ELS VIRUS


QUÈ SABEM I QUÈ VOLEM INVESTIGAR?







EXPERIMENT DEL SABÓ

EN UN PLAT HEM POSAT AIGUA I PEBRE NEGRE, PERÒ QUAN HEM FICAT EL DIT HEM VIST QUE EL PEBRE QUEDAVA AFERRAT AL DIT.


PERÒ SI POSAM SABÓ AL DIT, SABEU QUÈ PASSA?



PER AIXÒ ÉS MOLT IMPORTANT RENTAR-SE LES MANS AMB SABÓ PERQUÈ ALLUNYA ELS VIRUS DE NOSALTRES.



FOTOS

EXPERIMENT DE LES MANS BRUTES 

DESPRÉS DE JUGAR AL PATI HEM FREGAT UN COTÓ AMB ALCOHOL PER LES MANS.


EL COTÓ HA QUEDAT AIXÍ...

INVESTIGAM AMB SA LUPA




UFFF! SA BRUTOR HA PASSAT AL COTÓ PERQUÈ TENÍEM SES MANS BRUTES.

ÉS IMPORTANT RENTAR-MOS LES MANS!!!

 


AQUESTA SETMANA HEM ENCETAT EL PROJECTE DEL PRIMER TRIMESTRE AMB UN CONTE.

EL SENYOR SABÓ I EL SÚPER ULL






PREPARAM LES NOSTRES PORTADES

Ens embrutam les mans! (enllaç fotos)


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada